Навігаційний геодезичний центр - Офіційний представник Leica в Україні
Головна
Проєкти
Кільцева автодорога

Сканування ділянки кільцевої траси М-01

Об'єктом геодезичної зйомки та лазерного сканування був ділянку траси М-01 "Київ – Чернігів – Новіе Яриловичі": км 25 + 800 – км 37 +300 (М-01, обхід м. Бровари) від примикання Північно-Східного обходу м.Києва в село Калинівка Київської області, яка входить в проєкт масштабної реконструкції великої кільцевої автомобільної дороги навколо Києва.



Ділянка великої кільцевої автомобільної дороги навколо Києва, на якому належало провести геодезичні вимірювання, сильно завантажений рухомим автотранспортом, що унеможливлює зробити виміри за допомогою стандартних інструментів (рейка, тахеометр), не перекриваючи руху автотранспорту. Тому для проведення геодезичних вимірювань дорожнього полотна був застосований метод наземного лазерного сканування.

При виконанні польових робіт по геодезичним вимірам поверхні дороги методом лазерного сканування було прокладено 11 км теодолітних ходів. Геодезична прив'язка лазерного сканера виконувалася з точок теодолітного ходу полярним методом за допомогою електронного тахеометра Leica FlexLine TS06 2”.

Польові вимірювання виконувалися шляхом зйомки поверхні ділянок зі станцій, розташованих на неукріпленої частини розділювальної смуги, розташованої між смугами руху основних напрямків, з областю сканування 50-70 м в кожну сторону, хоча спочатку передбачалося область сканування 100-150 м в кожну сторону.

Первісна область сканування (100-150 м в кожну сторону) визначалася пробними вимірами на трасі Харків-Чугуїв, але в процесі сканування об'єкта були зроблені коригування області сканування в сторону зменшення. Це було викликано декількома причинами:

  • Відображає здатність дорожнього покриття мала, що не дозволяє отримувати дані на великій відстані;

  • Наявність вологи на дорожньому покритті внаслідок періодичних злив також знижувало відбивну здатність покриття.

Крок сканування поверхні по довжині становив 10-30 см. Всього при виконанні робіт були зроблені 97 точок стояння сканера з них 94 точки сканування самого дорожнього полотна та 3 точки сканування під шляхопроводом. Всього при скануванні дорожнього покриття було отримано понад 23-х мільйонів координатних точок. В результаті обробки даних сканування була отримана об'єктивна модель автодороги з багатомільйонного кількості точок.

Згідно з вимогами технічного завдання в якості кінцевого результату був представлений набір профілів з кроком 20 м в DXF форматі і креслення «План цифрової моделі покриття дороги » М 1: 1000. Контроль виконання робіт здійснювався на всіх етапах начальником відділу. За результатами контролю встановлено, що роботи виконані в повному обсязі і відповідають вимогам замовника та чинного законодавства.

В процесі роботи підтверджена коректність використання технології лазерного сканування для даного напрямку геодезичних робіт, так як в процесі зйомки були отримані вичерпні дані про необхідну ділянку дороги, які неможливо отримати за допомогою електронного тахеометра. Також в кілька разів скорочується сам процес зйомки за рахунок застосування лазерного 3D сканера Leica ScanStation в порівнянні з використанням тахеометра. Недоліків в процесі геодезичних робіт не виявлено, всі результати робіт позитивні.


У вашому кошику
Корзина пуста