Навігаційний геодезичний центр - Офіційний представник Leica в Україні
Головна
Проєкти
Олександрівська ГЕС

Сканування Олександрівської ГЕС

Об'єктом лазерного сканування була Олександрівська ГЕС – гідроелектростанція, розташована в м. Южноукраїнськ, Миколаївська область, Україна, на річці Південний Буг. Гребля станції утворює Олександрівське водосховище, яке є, в свою чергу, нижнім водоймищем для Ташлицької ГАЕС. Головне завдання електростанції – підтримання рівня води для Ташлицької гідроакумулюючої станції.



Дорога через Олександрівський гідровузол, на якому потрібно провести геодезичні вимірювання, сильно завантажена рухомим автотранспортом, а зйомка ГЕС з берегів р. Південний Буг дуже скрутна, що унеможливлює зробити вимірювання за допомогою стандартних геодезичних інструментів (тахеометр, рейка),не перекриваючи руху автотранспорту, і при цьому отримати вичерпну обсяг даних. Тому для проведення геодезичних вимірювань гідровузла був застосований метод наземного лазерного сканування.

Польові вимірювання виконувалися шляхом зйомки поверхні ділянок гідровузла зі станцій розташованих на укріплених частинах греблі, знаходяться на оптимальній відстані до гідровузла та, безпосередньо на самому полотні дороги через ГЕС, з областю сканування 50-170 м. Всього для виконання робіт були зроблені 5 станцій сканування з них 3 станції сканування самого дорожнього полотна та 2 стоянки сканування під шляхопроводом гідровузла.

Крок сканування поверхні полотна дороги по довжині становив 1-3 см, 2-20 мм – під шляхопроводом гідровузла. При скануванні Олександрівського гідровузла було отримано понад 76-ти мільйонів координатних точок.

Камеральна обробка результатів вимірювань повинна забезпечити необхідну повноту даних і технологічність для подальшого практичного використання в системах автоматичного проєктування. В процесі проведення камеральної обробки були виконані роботи по зшиванні окремих сканів в єдину хмару точок гідровузла і по прив'язці хмари точок до географічних координат за допомогою модуля Cyclone-REGISTER. Максимальна похибка при зшивці сканів склала 11 мм. В результаті була отримана об'єктивна модель гідровузла з багатомільйонної кількості точок.

Кінцевий результат був представлений:

  • Висотними відмітками по водостоках полотна дороги в текстовому вигляді;

  • Висотними відмітками поздовжніх поліліній з обох кінців дороги в місцях прокладки бордюрів та полілінії центру дорожнього полотна в текстовому вигляді;

  • Поперечними перетинами в файлах формату *.DXF;

  • Схемою габаритів проїжджої частини по полотну дороги гідровузла у вигляді креслення в форматі *.DXF;

  • Схемою визначення прогинів силових балок гідровузла без урахування навантаження у вигляді креслення в форматі *.DXF;

  • Загальною схемою гідровузла у вигляді креслення в форматі *.DXF.

В процесі роботи підтверджена коректність використання технології лазерного сканування для даного напрямку геодезичних робіт, так як в процесі зйомки були отримані вичерпні дані про Олександрівський гідровузол, які неможливо отримати за допомогою електронного тахеометра. Також в кілька разів скорочується сам процес зйомки за рахунок застосування лазерного 3D сканера Leica ScanStation в порівнянні з використанням класичного електронного тахеометра.


Зв’яжіться з нами!

Виникли питання?

Напишіть нам
У вашому кошику
Корзина пуста
Зачекайте
Триває завантаження данних...